Newslettre slúžia nielen médiám na posielanie dôležitých informácií alebo v čoraz väčšej miere aj celých článkov na e-mail. Ide o čím ďalej, tým populárnejšiu formu doručovania obsahu od médií pre čitateľov.
Newsletter znamená doslova informačný spravodaj. Pojem je prebratý z anglického jazyka, ale používa sa aj u nás.
Na rozdiel od sociálnych sietí vaše e-mailovú schránku neovplyňuje žiadny algoritmus, ktorý by rozhodoval, čo uvidíte a čo nie. Aj preto je táto forma elektronickej komunikácie opäť na vzostupe.
[Pozrite si celú ponuku newslettrov denníka SME.]
Čo urobiť, aby vám newslettre denníka SME chodili správne
Avšak pri odoberaní nového newslettra sa vám môže stať, že nepríde tak, ako si želáte. Predtým, ako budete niekoho kontaktovať, môžete urobiť nasledovné kroky:
- Skontrolovať si, či vám e-mail neprišiel do inej záložky (napríklad reklamnej, ak používate Gmail, ako to zmeniť, nájdete nižšie v návode).
- Skontrolovať si záložku SPAM, či náhodou váš e-mailový klient neodfiltroval newsletter.
- Pre ideálny zážitok z čítania si zapnite v newslettri zobrazovanie obrázkov. (To zároveň slúži na to, aby sme videli, či vám bol e-mail korektne doručený.)
- Pridajte si newsletter@sme.sk medzi vaše e-mailové kontakty.
- Ak používate e-mail od niektorého so slovenských poskytovateľov (, môže sa stať, že newslettre od denníka SME odfiltruje a vám neprídu. V tom prípade je potrebné sa obrátiť na poskytovateľa vášho e-mailového konta (napríklad @post.sk), aby povolil ich prijímanie. Na ich posielanie používame službu Mailgun.
- Ak potrebujete poradiť, obráťte sa na nás e-mailom cez newsletter@sme.sk.
Gmail: Ako dostávať e-maily od denníka SME do hlavnej pošty
Gmail doručuje newslettere buď do záložky Hlavné, alebo do záložky Reklamy. Ak odoberáte niektorý z našich newslettrov a neviete ho nájsť, skontrolujte si túto záložku a mali by ste ho podľa odosielateľa vidieť.
Záložka Reklamy vyzerá pri návšteve Gmailu z počítača takto:

V aplikácii Gmail nájdete záložku Reklamy po otvorení menu (tri vodorovné čiary) v ľavej hornej časti obrazovky:

Ako teda dosiahnuť, aby vám konkrétny newsletter chodil do hlavnej pošty? Prihláste sa na svojom počítači do Gmailu, nájdite konkrétny newsletter, ktorý chce mať v hlavnej pošte a myšou e-mail presuňte do záložky Hlavné:
Gmail sa vás následne v ľavej dolnej časti obrazovky spýta, či chcete e-maily z adresy newsletter@sme.sk dostávať pod štítok Hlavné pošty aj naďalej. Ak súhlasíte, kliknite na áno:

Obdobný postup platí aj pre mobilnú aplikáciu Gmail. V sekcii Reklamy kliknite na ikonku konkrétneho newslettra, vpravo hore sa vám zobrazia tri zvislé bodky, kliknite na ne, následne na možnosť Presunúť do a vyberte možnosť Hlavné.
Ponuka newslettrov denníka SME
Ranný brífing SME (ukážka): Prehľad najdôležitejších správ dňa každé ráno počas pracovného týždňa. Prihláste si odber jedným klikom >>
Výber šéfredaktorky (ukážka): Šéfredaktorka Beata Balogová každý piatok odporúča články, ktoré by ste si nemali nechať ujsť. Prihláste si odber jedným klikom >>
Víkendový výber (ukážka): Zaujímavé rozhovory, príbehy či výlety do histórie. To najlepšie z víkendového čítania priamo na váš e-mail každú sobotu ráno. Prihláste si odber jedným klikom >>
Týždeň Petra Schutza (ukážka): Premárnené šance či sporné kroky politikov. Udalosti týždňa každý piatok hodnotí komentátor Peter Schutz. Prihláste si odber jedným klikom >>
Dole vodou so Samom Marcom (ukážka): Samo Marec sleduje politické dianie, aby ste vy nemuseli. Potom o tom píše, aby so zlým pocitom nebol sám. Chodí každú nedeľu večer. Prihláste si odber jedným klikom >>
Novinky zo SME (ukážka): Zaujíma vás, ako sa nám darí, a čo nové pripravujeme? Aspoň raz mesačne posielame prehľad noviniek. Prihláste si odber jedným klikom >>
Klik newsletter (ukážka): Zhrnutie technologických správ týždňa. Sprievodný newsletter k podcastu Klik. Chodí každú sobotu ráno. Prihláste si odber jedným klikom >>
Celá ponuka newslettrov denníka SME.