Keďže počet predplatiteľov tlačených novín klesá, rovnako aj príjmy vydavateľstva z tohto biznisu, cieľom Petit Pressu je do konca roka 2023 získať 100-tisíc pravidelných digitálnych predplatiteľov.
To zabezpečí udržateľnú nezávislosť jednotlivých redakcií, ich rast i budúci rozvoj.
V prvom polroku 2021 sa preto udialo v redakcii SME niekoľko zmien: ich cieľom je posunúť digitálnu transformáciu redakcie, a tým aj celého vydavateľstva Petit Press.
Zmeny vo vedení redakcie SME, nový zástupca šéfredaktorky Juraj Fellegi
Z pozície zástupcu šéfredaktorky denníka SME odišli Tomáš Prokopčák a Svetlana Kolesárová.
Tomáš Prokopčák sa stal členom predstavenstva a riadi nový digitálny tím zodpovedný za stratégiu a rozvoj digitálneho predplatného naprieč celým vydavateľstvom. Svetlana Kolesárová má na starosti magazíny vydavateľstva.
Novým zástupcom šéfredaktorky Beaty Balogovej sa stal Juraj Fellegi. Do SME nastúpil v novembri 2018, predtým pracoval päť rokov v redakcii televízneho spravodajstva RTVS. V redakcii denníka Pravda pracoval šesť rokov.
Juraj Fellegi sa stal zástupcom šéfredaktorky pre publicistiku a tlačené vydanie denníka SME. Riadi aj nové oddelenie magazínového obsahu. Kontaktovať ho môžete prostredníctvom e-mailu juraj.fellegi@sme.sk.

Transformácia oddelení redakcie SME
Pod vedením zástupcu šéfredaktorky pre web a spravodajstvo Jakuba Fila, predtým zodpovedného za publicistiku a tlačené vydanie vzniklo nové spojené spravodajské oddelenie. Spravodajstvo bolo dovtedy rozdelené na dva tímy, v jednom boli online editori a v druhom redakcia domáceho spravodajstva.
Rovnako vzniklo nové spojené multimediálne oddelenie (audio, video a sociálne siete) pod vedením zástupcu šéfredaktorky pre nové médiá a špeciálne projekty Ondreja Podstupku a vedúcej podcastovej a video produkcie SME Jany Maťkovej.
Cieľom nového oddelenia je lepšie využiť multimediálny obsah, ktorý vzniká na SME a ďalej ho rôznymi spôsobmi distribuovať na sociálnych sieťach: či už na YouTube kanáli alebo na Instagrame @denniksme, kde má väčšiu šancu osloviť mladšie publikum.
Vďaka novému oddeleniu začali vznikať prepisy nových videí Rozhovorov ZKH Zuzany Kovačič Hanzelovej ako napríklad s poslankyňou SaS Janou Bittó Cigánikovou, predsedom Sme rodina Borisom Kollárom alebo pediatričkou Špánikovou o antivaxeroch.
Zmenami prešlo aj oddelenie servisných tém pod vedením Jany Hvozdovičovej. Do tímu pribudli autori píšuci o motoristike, medicíne a zdravom živote i o výchove detí, a to na základe vedeckých faktov a odborných štúdii. Patria sem aj témy, ktoré ste poznali z webov auto.sme.sk či primar.sme.sk.
Do konca júna sme publikovali na webe SME takmer 50-tisíc článkov, z nich takmer 13-tisíc bolo exkluzívnych pre našich viac ako 54-tisíc digitálnych predplatiteľov.
Ak medzi nich nepatríte, pozrite si možnosti predplatného.
Štatistiky nám ukázali, že u predplatiteľov sa obľube tešia najmä dlhšie autorské články, ktorých priemerná dĺžka v porovnaní s minulým rokom významne narástla.
Najpopulárnejšími autormi prvých šiestich mesiacov boli traja redaktori domáceho spravodajstva SME: Michal Katuška, Daniela Hajčáková a Roman Cuprik.
Najčítanejším autorom prvého polroku 2021 bol editor Jakub Habas , ktorého články s grafmi o koronavíruse sa zaradili medzi najčítanejšie články v histórii webu SME.
Najviac článkov v prvom polroku napísal Róbert Bejda z denníka Korzár.
Na konci júna skončil spoluprácu s redakciou SME reportér Adam Valček. Po odchode zo SME naďalej spolupracuje s vydavateľstvom Petit Press ako novinár na voľnej nohe, jeho články sú dostupné na blog.sme.sk/adamvalcek a webe adamvalcek.sk.